DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İç Mekanları Duyumsamak
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 101
Güz
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerin tasarım dilini mekân çözümlemeleri üzerinden anlamalarını ve mekânı duyumsamanın farklı boyutlarını keşfetmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, tasarım dilinin temel kavramlarını mekân çözümlemelerine aktarma becerisini kazanabilecektir.
  • Öğrenci, mekânı daha kapsamlı bir kompozisyonun elemanı olarak kavrayabilecektir
  • Öğrenci, bir mekân düzenlemesini oluşturan mekanlar arasındaki ilişkiler ağını algılayabilecek ve çözümleyebilecektir.
  • Öğrenci, çevreyi biçimsel özellikleri bağlamda algılayabilecektir.
  • Öğrenci, çevreyi sunduğu duyusal deneyimler bağlamında değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Ders, tasarımın odağında kullanıcının olduğu varsayımıyla ve iç mekanların, beş duyuyla deneyimlendiği gerçeğine göre işlenir. Tasarımın temel ilke ve kurallarının çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekanın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Mekan nedir? Duyu nedir? Hazırlık yok.
2 Tasarımda elemanların organizasyonu Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
3 İç mekân tasarımında bakışın rolü; görme duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (renk) Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
4 İç mekân tasarımında bakışın rolü; görme duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (ışık/gölge, geçirgenlik) Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
5 İç mekân tasarımında dokunmanın rolü; dokunma duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (doku, örüntü, malzeme) Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
6 İç mekân tasarımında dokunmanın rolü; dokunma duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (malzeme) Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
7 Ara Sınav ve Arazi Çalışması Sunumları İzmir Yapı Fuarı arazi gezisi
8 Oran ve Ölçek Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
9 Mekansal İlişkiler ve Denge Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
10 Mimari'de İç Mekan Elemanları Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
11 Mimari'de İç Mekan Elemanları Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu
12 Final Projesi
13 Final Projesi
14 Final Projesi Sunumları
15 Final Projesi Sunumları
16 Dönem degerlendirmesi
Ders Kitabı Dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller Ching, F.D.K. (2007) Architecture: Form, Space, and Order. New Jersey: John Wiley & Sons. Ching, F.D.K., Binggeli, C. (2012) Interior Design Illustrated. New Jersey: John Wiley & Sons. Coles, J., House, N. (2007) The Fundamentals of Interior Architecture. Switzerland: Ava Publishing. Brooker, G., Stone, S. (2011) İç Mekan Tasarımı Nedir? İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Rasmussen, S.E. (2010) Yaşanan Mimari. Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
8
30
Arazi Çalışması
1
15
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
4
4
Arazi Çalışması
1
8
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
2
Final Sınavı
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest